B2B Online Verkoopondersteuning valt uiteen in de volgende 3 elementen:

  1. Desk research via Google, LinkedIN, Xing naar relevante contactpersonen
  2. Data Verrijking op relevante contactpersonen
  3. Online lijntje uitgooien als eerste contact naar de relevante contactpersonen

Wat doet Online Verkoopondersteuning?

Onze werkwijze staat voor investeren in de opbouw van kwalitatieve en relevante sales informatie.

Deze werkwijze wordt opgedeeld in de volgende stappen:

  1. Het aanleveren van een “target list” met slechts namen van bedrijven;
  2. Het vinden van vergelijkbare bedrijven of naar een bepaald profiel van een DGA;
  3. Het zoeken van relevante contactpersonen per thema/aanleiding;
  4. Daarna wordt getest of een online lijntje uitgooien, of direct al een persoonlijk contactmoment het beste resultaat oplevert.

Hoe werkt het in de praktijk?

Voor Oracle, een van de grootste software bedrijven van de wereld, is in 7 landen op ruim 500 bedrijven deskresearch naar relevante contactpersonen verricht. Daarna is via online en offline kanalen contact gezocht. De werkwijze van Online Verkoopondersteuning resulteerde bij deze campagne in 35% bezoekafspraken op target companies voor de verkopers, waarvan uiteindelijk 40% in de “pipe” (lees forecast) is terecht gekomen.

Propulsion ondersteunt door middel van haar kennis, ervaring en ondersteunende software en is reeds 16 jaar succesvol B2B bedrijven met hun verkoopprocessen. Vanuit die positie hebben wij de vraag gekregen  meer “online verkooprecherche” werk te doen. En online een lijntje uit te gooien.